niedziela, 9 lutego 2014

Mitenki

U Maknety dzieje się jak zawsze. Tym razem zabawa z mitenkami. Takich, jakie prezentuje na blogu autorka - nowy wzór, nie zrobię, ale wymyśliłam sobie najprostsze - ścieg francuski, na drutach skarpetkowych - bambusy, 4 mm.
Użyłam włóczki Rosi Chic - 50 g/100 m; skład - 80% polyacryl, 20% wełna. Mam nadzieję, że włóczki starczy, bo pozostał mi tylko jeden motek. Jeśli wystarczy będę miała komin, czapkę i mitenki w jednym kolorze, choć komplety, to teraz obciach. Panie stylistki przestrzegają przed kompletowaniem jednobarwnych zestawów.




 Na drutach mam 32 oczka, jeszcze dwa rzędy i będę musiała odłożyć oczka na kciuk. Bardzo fajnie robi się na okrągło ściegiem francuskim, bo oczka same się odwracają, i nie trzeba kombinować, jak przerobić oczko, by nie było skręcone. 
Dla początkujących polecam prosty wzór na mitenki, który można znaleźć na blogu u Maknety - Pierwsze mitenki , wykonać je i wziąć udział w zabawie.

6 komentarzy:

  1. Nie przejmuj się radami stylistek, najważniejsze, że Tobie się podoba. W końcu to Ty będziesz nosić ten komplecik :-) Kolorek bardzo ładny. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczka jest dość ciekawa, bo nie dość, że melanż to jeszcze z delikatnym cieniami. Dziękuję za wsparcie ;)

      Usuń
  2. Monotemo, też się już zastanawiałam nad wspólnym dzierganiem mitenek. Skończyłam szal, więc może czas spróbować czegoś nowego.
    Witaj w klubie "obciachowych", ja noszę tylko komplety kolorystyczne, do tego torebka w kolorze szala i rękawiczek ;)
    pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że wspierasz mnie w obciachu. Jakoś nie bardzo mi się podoba zestaw od Sasa Lasa ;)

      Usuń
  3. Stylistki nie stylistki..
    Ja tam kompletuję w jednym kolorze.
    Jak się w tym dobrze czujesz to jest ok. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak soie poczuję w zestawie, ale warto spróbować :D

      Usuń