niedziela, 19 września 2010

Przepis na berecik od Wandeczki

Wandeczka nie ma boga i postanowiłam wkleić jej przepis tu na swoim - ku pamięci:


"a ja robię tak :
robie szydełkiem dośc luźny łańcuszek na obwód głowy, ostatnie oczko łańcuszka nabieram już na druty i póxniej po kolei wszystkie / łańcuszka nie wypruwam , pozostaje jako I rząd/
ja dla siebie nabieram zazwyczaj 70 oczek, zamykam na okrągłym drucie i robię ściągacz, no jaki chcesz wysoki i w ostatnim rzędzie ściągacza dobieram co drugie oczko, liczę ile mi wyszło oczek i dobieram jeszcze tyle aby można je było podzielić przez 8. Zazwyczaj dobieram jeszcze  2 oczka.
I robię na okrągło, myślę, że  tutaj można już chyba wyrabiac te listki....
ja robię prosto na wysokość 6 - 7 cm zwykłym ściegiem, później oddzielam markerami
podzielony na 8 części  beret i  zamykam w co drugim okrążeniu , aż zostanie 8 oczek na drucie. Wtedy łapię je nitką i zeszywam.
I koniec..."


O matko! Zawsze zaskakuje mnie , ile to dobrych dusz na tym świecie, bezinteresownych...

Na razie pozostaję przy tym zrobionym bereciku, dopóki dziecię głowy swojej nim nie przeoblecze. Zobaczymy, jak się prezentuje. Dalej wdaję się w potyczki kominowe (uskubałam tego okolo 50 cm) i w planie rękawiczki z jednym palcem ( szydełkowe ) Kiedyś już takie robiłam i teraz zamierzam powtórzyć - PRZEPIS

2 komentarze:

  1. Janeczko dziękuję że podzieliłaś się opisem, może komuś się przyda..
    ja skopiowałam sobie przepis na rękawiczki i postaram się go wypróbować
    komin tez robię bo rano jest zimno :)
    pozdrawiam
    largetto

    [URL=http://img814.imageshack.us/i/dsc00503x.jpg/][IMG]http://img814.imageshack.us/img814/860/dsc00503x.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://img196.imageshack.us/i/dsc00504bw.jpg/][IMG]http://img196.imageshack.us/img196/3127/dsc00504bw.jpg[/IMG][/URL]

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy w życiu nie robiłam beretu, mimo że miałam na to ochotę. Ale z takim opisem to z całą pewnością sobie poradzę.
    Doprawdy miło , że są takie dziewczyny, które bezinteresownie dzielą się z innymi swoimi , wypracowanymi sposobami. Jest kilka takich osób i tu wielki ukłon w ich stronę. Ta mniej utalentowana dziękuje.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń